 Mieszkańcy os. Redykajny są najlepszym przykładem na to, jak skutecznie starać się o realizację dawno oczekiwanych rowerowych inwestycji. Pomógł w tym oczywiście Olsztyński Budżet Obywatelski, ale bez zaangażowania mieszkańców nie byłoby sukcesu. Jednym ze zwycięskich projektów było powstanie dokumentacji oraz pierwszego fragmentu drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ul. Hozjusza. W ostatnich dniach wymyślona i wywalczona przez mieszkańców „rowerówka” została oddano do użytku.
Jest to 500-metrowy odcinek z asfaltową nawierzchnią, przejazdami dla rowerzystów wyznaczonymi na skrzyżowaniach, łagodnym ominięciem przystanków autobusowych oraz pasem zieleni, który oddziela ruch rowerowy od chodnika.
Napotkani mieszkańcy bez wahania chwalą nową inwestycję:
- Na tę drogę głosowała cała moja rodzina- mówi pani Anna.
- Teraz czekamy na wyniki tegorocznego głosowania i liczymy, że w przyszłym roku uda się doprowadzić ścieżkę do końca ulicy Hozjusza- dodaje mieszkanka osiedla Redykajny.
Ciekawostką powstałej drogi jest premierowe zastosowanie rozwiązania zwanego „czwartym wlotem”,
o którego upowszechnienie zabiega olsztyński Oficer Rowerowy. Oznacza to, że na przedłużeniu ul. Wąwozowej powstał przejazd dla rowerzystów, który umożliwia wygodne przekroczenie ul. Hozjusza, wjazd na krótki łącznik i kontynuowanie jazdy nową ścieżką.
– To jedna z prostych i tanich metod,
która umożliwia budowanie czytelnych powiązań dla ruchu rowerowego- wyjaśnia Mirosław Arczak. – Wystarczy wykonać kilkumetrową odnogę od głównej ścieżki, obniżyć krawężnik i wprowadzić odpowiednie oznakowanie. Dzięki „czwartym wlotom” rowerzyści z pewnością nie będą przejeżdżać po okolicznych przejściach dla pieszych czy wykonywać karkołomne, zaskakujące manewry, aby znaleźć się po drugiej stronie drogi- zapewnia Arczak.
- - - - - - - - - -
A tak to wygląda w terenie:
 ^ Na szczęście droga dla rowerów zaczyna się/kończy się na zjeździe, gdzie można włączyć się do ruchu przepisowo i w sposób czytelny dla innych użytkowników.
 ^ Asfaltowa nawierzchnia, Łagodne łuki, oddzielenie zielenią od chodnika oraz jasny przebieg rowerówki stają się w Olsztynie dawno wyczekiwaną normą.
 ^ Na skrzyżowaniu z ul. Lawendową nie udało się dopilnować zaprojektowania czwartego wlotu... W zamian mamy nieco skomplikowany układ, ale... mogło być gorzej.
 ^ Na wszystkich skrzyżowaniach i zjazdach wyznaczono przejazdy dla rowerzystów z łagodnymi najazdami i brakiem znaczących uskoków.
 ^ Przy zbudowanej ścieżce ulokowano siłownię na świeżym powietrzu, którą mieszkańcy zafundowali sobie z Budżetu Obywatelskiego w 2013 r.
 ^ Przejazdy, dzięki którym rowerzyści mają pierwszeństwo przed skręcającymi autami.
 ^ Trochę przesadzony rozmach w tak skrupulatnym omijaniu wiaty, która spokojnie mogła stanąć bliżej jezdni, a wtedy ddr-ka nie musiałaby tak głęboko wgryzać się w zagajnik po lewej stronie.
 ^ W głębi widoczna zamknięta dla ruchu ul. Wąwozowa, którą mogą legalnie poruszać się rowery :)
 ^ Czwarty wlot sprawdza się wyśmienicie, dzięki czemu uzyskano czytelne powiązanie powstałej ścieżki z ul. Wąwozową.
|
Komentarze
kufel https://www.abpm.org.br/maca-e-tudo-de-bom/fpa-pede-liberacao-de-recursos-do canada pharmacy azelastine .1
canadian pharmacy clindamycin over the counter https://cakeblog.su/health/ivermectin-pharmacy-in-canada-pharmacy/ bovendien
santer https://guides.co/a/canadapharmacy-usa canada pharmacy viagra better than viagra
canadian pharmacy other name for dilantin https://goldik-ug.ru/lidocaine-with-prilocaine-emla-the-ideal-blend-for-anesthesia/ bersyukur
angewachsen https://healthhacks.ru/a-complete-guide-to-atomoxetine-2/ canada pharmacy omnicef no prescription
canadian pharmacy amlodipine and olmesartan price https://www.gruppoarcheologicosalernitano.org/?page_id=1786 tenggilis
dimensies http://vtaranov.ru/services/umenshenie-grudi.html canada pharmacy femilon tablet usage
canadian pharmacy how long for isotretinoin to work https://cdmarf.ru/cialis-s-advantages-a-revolution-in-men-s-health/ jedziesz
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.