Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/olsztyn/domains/rowerowy.olsztyn.pl/public_html/plugins/content/extranews.php on line 47

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/olsztyn/domains/rowerowy.olsztyn.pl/public_html/plugins/content/extranews.php on line 142
Bardziej rowerowo na ul. Hozjusza
sobota, 18 października 2014 23:01


Mieszkańcy os. Redykajny są najlepszym przykładem na to, jak skutecznie starać się o realizację dawno oczekiwanych rowerowych inwestycji.
Pomógł w tym oczywiście Olsztyński Budżet Obywatelski, ale bez zaangażowania mieszkańców nie byłoby sukcesu. Jednym ze zwycięskich projektów było powstanie dokumentacji oraz pierwszego fragmentu drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ul. Hozjusza. W ostatnich dniach wymyślona i wywalczona przez mieszkańców „rowerówka” została oddano do użytku.

 

Jest to 500-metrowy odcinek z asfaltową nawierzchnią, przejazdami dla rowerzystów wyznaczonymi na skrzyżowaniach, łagodnym ominięciem przystanków autobusowych oraz pasem zieleni, który oddziela ruch rowerowy od chodnika.

 

Napotkani mieszkańcy bez wahania chwalą nową inwestycję:

- Na tę drogę głosowała cała moja rodzina- mówi pani Anna.

- Teraz czekamy na wyniki tegorocznego głosowania i liczymy, że w przyszłym roku uda się doprowadzić ścieżkę do końca ulicy Hozjusza- dodaje mieszkanka osiedla Redykajny.

 

Ciekawostką powstałej drogi jest premierowe zastosowanie rozwiązania zwanego „czwartym wlotem”,

o którego upowszechnienie zabiega olsztyński Oficer Rowerowy. Oznacza to, że na przedłużeniu ul. Wąwozowej powstał przejazd dla rowerzystów, który umożliwia wygodne przekroczenie ul. Hozjusza, wjazd na krótki łącznik i  kontynuowanie jazdy nową ścieżką.

 

– To jedna z prostych i tanich metod,

która umożliwia budowanie czytelnych powiązań dla ruchu rowerowego- wyjaśnia Mirosław Arczak. – Wystarczy wykonać kilkumetrową odnogę od głównej ścieżki, obniżyć krawężnik i wprowadzić odpowiednie oznakowanie. Dzięki „czwartym wlotom” rowerzyści z pewnością nie będą przejeżdżać po okolicznych przejściach dla pieszych czy wykonywać karkołomne, zaskakujące manewry, aby znaleźć się po drugiej stronie drogi- zapewnia Arczak.

- - - - - - - - - -


A tak to wygląda w terenie:


^ Na szczęście droga dla rowerów zaczyna się/kończy się na zjeździe, gdzie można włączyć się do ruchu przepisowo i w sposób czytelny dla innych użytkowników.

 


^ Asfaltowa nawierzchnia, Łagodne łuki, oddzielenie zielenią od chodnika oraz jasny przebieg rowerówki stają się w Olsztynie dawno wyczekiwaną normą.

 


^ Na skrzyżowaniu z ul. Lawendową nie udało się dopilnować zaprojektowania czwartego wlotu... W zamian mamy nieco skomplikowany układ, ale... mogło być gorzej.

 


^ Na wszystkich skrzyżowaniach i zjazdach wyznaczono przejazdy dla rowerzystów z łagodnymi najazdami i brakiem znaczących uskoków.

 


^ Przy zbudowanej ścieżce ulokowano siłownię na świeżym powietrzu, którą mieszkańcy zafundowali sobie z Budżetu Obywatelskiego w 2013 r.

 


^ Przejazdy, dzięki którym rowerzyści mają pierwszeństwo przed skręcającymi autami.

 


^ Trochę przesadzony rozmach w tak skrupulatnym omijaniu wiaty, która spokojnie mogła stanąć bliżej jezdni, a wtedy ddr-ka nie musiałaby tak głęboko wgryzać się w zagajnik po lewej stronie.

 


^ W głębi widoczna zamknięta dla ruchu ul. Wąwozowa, którą mogą legalnie poruszać się rowery :)

 


^ Czwarty wlot sprawdza się wyśmienicie, dzięki czemu uzyskano czytelne powiązanie powstałej ścieżki z ul. Wąwozową.

 

Komentarze  

 
0 #1 profile1666 2018-10-30 16:47
Need cheap hosting? Try webhosting1st, just $10 for an year.

https://gloria-suites.com/albums/userpics/10063/cheap-business-hosting-98904.jpg
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież