 Dobiegają końca prace nad przygotowaniem Stref Przedsiębiorczości nad Jeziorem Ukiel (Krzywe). W ramach tych robót powstały m.in. zupełnie nowe odcinki dróg rowerowych oraz kilka połączeń z odcinkami już istniejącymi.
Trzy Strefy Przedsiębiorczości (Plaża Miejska, Zatoka Miła, Słoneczna Polana) w swojej istocie mają stanowić podstawę dla inwestorów zainteresowanych prowadzeniem swojej działalności na tym terenie. W tym celu powstały nowe drogi, parkingi, chodniki, drogi dla rowerów, doprowadzono sieć kanalizacyjną, elektroenergetyczną, a na całym terenie został stworzony system odwadniający.
Dla "zwykłego" użytkownika nieistotne są granice poszczególnych Stref i na szczęście
podczas jazdy wybudowanymi alejkami nie odczuwa się żadnych "granic", a nowe trasy tworzą czytelny układ, który niebawem będzie uzupełniony kolejnymi fragmentami.

Integralną częścią kompleksowego zagospodarowania brzegów Jeziora Ukiel jest kolejny projekt realizowany na tym terenie- Budowa Całorocznej Infrastruktury Rekreacyjno-Sportowej. Na razie w terenie nie widać sieci dróg dla rowerów, które będą biegły w pobliżu zupełnie nowej Plaży Miejskiej, a miejsca ich przyłączenia do fragmentów rowerówek powstałych w ramach Stref Przedsiębiorczości są na razie widoczne jako niespodziewanie kończące się "kikuty".
A tak to wygląda w terenie:
 ^ Miejscami zawiłe przebiegi dróg dla rowerów uwzględniają teren zarezerwowany pod budowę obiektów o przeznaczeniu wypoczynkowym.
 ^ Ul. Jeziorna. Użytkownicy powinni być zadowoleni ze stosunkowo wysokiej jakości infrastruktury- asfaltowa nawierzchnia, odpowiednio obniżone krawężniki oraz "czerwone przejazdy" w miejscach gdzie z czasem na pewno pojawi się duży ruch samochodów.
 ^ j.w.
 ^ Ul. Lotnicza.
 ^ Ul. Lotnicza. Już teraz bardzo łatwo natrafić na rekreacyjnych użytkowników nowych tras.
 ^ Na odcinku typowo leśnym łączącym Zatokę Miłą ze Słoneczną Polaną poszerzono istniejącą kiedyś drogę, pojawiła się tu nowa nawierzchnia gruntowa i oświetlenie. Z oceną nawierzchni trzeba poczekać do wiosny, zwłaszcza, że widać liczne ślady bieżących napraw dokonywanych przez wykonawcę, które polegają na wypełnianiu kruszywem miejsc, gdzie zbiera się woda.
 ^ To jest pewne- malowniczo będzie tu o każdej porze roku. Zgodnie z projektem Stref, zimą trasy rowerowe mają służyć jako trasy biegowe. Znając kapryśną i niezbyt stałą aurę można przypuszczać, że to jednak cykliści będą najczęstszymi użytkownikami tych dróg przez cały rok.
 ^ Na odcinkach najbardziej zbliżonych do Plaży Miejskiej zdecydowano się na nawierzchnię wykonaną w technologii HansaVia.
 ^ W tym wyborze opierano się na wymogach ochrony środowiska i walorach estetycznych. Nie jesteśmy przekonani czy 2 metrowy pas asfaltu miałby dla otaczających drzew jakiekolwiek negatywne znaczenie, zwłaszcza, że kilka metrów obok biegnie asfaltowa droga o szerokości około 5,5 metra i nie spodziewamy się, że drzewa rosnące obok zaczną usychać... Argumenty estetyczne także mają wątłe podstawy, ponieważ wystarczy odnaleźć miejsce styku obu rodzajów nawierzchni aby stwierdzić, że "na oko" wyglądają niemal identycznie. Za to jeśli chodzi o ceny, to różnica jest blisko 2-krotna na niekorzyść zastosowanej HansaVia.
 ^ Na wiosnę "ślepe" w tej chwili odcinki będą przedłużane w ramach tworzenia infrastruktury rekreacyjno-sportowej nad samym brzegiem jeziora.
 ^ j.w.
 ^ Kolejne odcinki dróg rowerowych są w budowie. Tutaj widoczne prace na tyłach Hotelu Omega.
 ^ A tutaj powstaje nowy chodnik i droga rowerowa prowadząca nad jezioro od strony ul. Żeglarskiej.
- - - - - - -
Nie wszystko się jednak udało...
Rowerzyści odwiedzający te tereny napotkają niestety na kilka "przeszkód" przygotowanych przez projektantów:
 ^ Zupełnie absurdalny przebieg drogi rowerowej w pobliżu przejazdu kolejowego przy ul. Jeziornej. Z pewnością wiele osób (tak jak Pan na zdjęciu) będzie kierowało się logiką i wygodą, przez co zakrętasy przed przejazdem dla rowerzystów będą omijane szerokim łukiem.
Przepadł także pomysł zgłaszany przez Oficera Rowerowego o zastosowanie szeregu wyniesionych przejazdów rowerowych, które dodatkowo (łącznie z czerwoną nawierzchnią przejazdów) zwiększałyby uwagę kierowców i zmniejszały prędkość samochodów. Wszystko z tego powodu, że po pełnym oddaniu do użytku wszystkich atrakcji z pewnością zjawią się tutaj tłumy pieszych, rowerzystów oraz masa samochodów.
 ^ Ul. Lotnicza. Tam najlepiej pojechać samodzielnie i przetestować pomysłowość projektantów... Zamiast "normalnego" skrzyżowania z udziałem rowerzystów (jako "normalnych" uczestników ruchu z własnym wlotem na to skrzyżowanie), które mogło pojawić się dokładnie naprzeciwko drogi widocznej po lewej stronie, zafundowano rozwiązanie nieczytelne, niebezpieczne i zmuszające rowerzystów do nieprzepisowych i nieprzewidywalnych zachowań...
 ^ Mamy tu jeszcze szereg niewłaściwie (niezgodnie z projektem) umieszczonych znaków drogowych, które wprowadzają w błąd i mogą powodować niewłaściwe zachowania rowerzystów i pieszych. Doświadczenia z ogromnym ruchem spacerowym i rowerowym znad Jeziora Długiego muszą uwrażliwić wszystkich na problemy związane z przygotowaniem "pokojowej" koegzystencji obu tych grup użytkowników. Błędy zostały zgłoszone do jednostki odpowiedzialnej za realizację Stref Przedsięborczości.
 ^ j.w.
 ^ "Czerwone przejazdy" w miejscach przecięcia drogi dla rowerów przez zjazdy to z pewnością dobre rozwiązanie, więc dziwi ich brak w niektórych miejscach. To także zostało już zgłoszone, więc jest nadzieja, że potrzebne (i powszechnie chwalone) oznakowanie zostanie uzupełnione.
 ^ j.w.
|
Komentarze
I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more.
Kudos!
Look at my website: trimlift.shop: https://totaalwonendejonge.nl
also with the layout on your weblog. Is this a paid
theme or did you customize it yourself? Either way
keep up the excellent quality writing, it's rare to see a great blog like this one nowadays.
Here is my website - bongdaluvip.it.com: https://bongdaluvip.it.com/
the info!
my site timber frame house kits: https://donaldson-krause.mdwrite.net/timber-framing-is-a-single-of-the-earliest-construction-methods
it on the topic of blogging. thanks.
My web-site; slotgacor: https://wtools.biz/user/garagebuffer58/
ในการเล่นพนันออ นไลน์
โดยการใช้ เทคโนโลยีที่ดีท ี่สุด
และ การใช้งานสะดวก UFABETTHAI รองรับ ผู้ใช้ด้วย ตัวเลือกหลายประ เภท ทำให้ทุก ผู้เล่น สามารถหาสิ่งที่ ตรงกับ สิ่งที่ชอบ ของตนเอง
นอกจากนี้ แพลตฟอร์มนี้ยัง มี โบนัสที่มีเสน่ห ์ ซึ่งทำให้เป็น ทางเลือกที่น่าส นใจ สำหรับทั้งผู้เล ่นใหม่และผู้เล่ นที่มีประสบการณ ์ เข้าใจ หลักการ การเดิมพันใน UFABETTHAI สามารถ ช่วยเพิ่ม โอกาสในการประสบ ความสำเร็จของคุ ณ และให้ความสนุกส นานได้หลายชั่วโ มง สมัคร โลกที่น่าตื่นเต ้นของ
UFABETTHAI วันนี้และ เข้าร่วม โอกาสต่าง ๆ ที่รอคุณอยู่!
My site UFABET: http://www.artkaoji.com/home.php?mod=space&uid=627812
be a part 2?
Feel free to surf to my web blog เว็บรวย ruay: https://ruayth.co/register/af/1328
If you aim for better ranks, DM me on Telegram @myd_80 or stop by my SEO group @seoprem.
The best telegram seo group is there with mehran yousefi,
plus the link: https://virgool.io/@yousefimehran2001/گروه-تلگرام-سئو-j7scgevxnkxx. We
have guest posts for sale.
Stop by my web site; اخبار جامع فارسی: https://teh-kala.ir
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.