Nowa ddr na Wyszyńskiego
niedziela, 17 listopada 2013 17:48


Jazda wzdłuż ul. Wyszyńskiego nareszcie będzie legalna i bardziej bezpieczna.
Już na początku lipca 2013 lokalne media donosiły (przykładowy artykuł > TUTAJ), że do wydzielenia drogi dla rowerów przy ul. Wyszyńskiego można wykorzystać szerokie chodniki ciągnące się wzdłuż tej ulicy. Było to szczególnie istotne ze względu na fakt, iż znaczna większość rowerzystów korzystało z chodników aby dojeżdżać do swoich miejsc pracy, w tym do fabryki opon firmy Michelin.

 

Ponad 250 pracowników Michelina w czerwcu b.r. wystosowało nawet petycję do Urzędu Miasta w tej sprawie,

którą z ich strony pilotował Klub Turystyki Rowerowej przy Oddziale Zakładowym PTTK.


Rzutem na taśmę, czyli tuż przed nastaniem jesiennej pluchy, która nie sprzyja większym malowaniom oznakowania poziomego, firmie Skanska udało się wykonać tę robotę.
Na szczęście, oprócz wydzielenia ddr z chodników powstał także przejazd dla rowerzystów umożliwiający pokonanie skrzyżowania z ul. Augustowską, a na wniosek Oficera Rowerowego przejazdy zostały też wymalowane w miejscach, gdzie droga dla rowerów jest przecinana zjazdami do Biedronki i Stacji paliw BP (przepisy nie przewidują obowiązku takiego oznakowania, jednak ich istnienie znacznie podwyższa poziom bezpieczeństwa rowerzystów i wskazuje czytelną ciągłość drogi dla rowerów).

 

Powstały odcinek ma się łączyć z dwoma kolejnymi rowerówkami,

które mają już pozytywną opinię Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz przychylność drogowców:
- wzdłuż ul. Leonharda (od Piłsudskiego do Towarowej);
- wzdłuż ul. Pstrowskiego (od Wyszyńskiego do Metalowej).
Ww. odcinki mają powstać na takiej samej zasadzie- zostaną wymalowane na istniejących, szerokich (nawet 5 metrowych!) chodnikach o dobrej nawierzchni.
Poza tym, niebawem (2013/2014) rozpoczną się prace modernizacyjne na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Wyszyńskiego/Leonharda (związane z wprowadzeniem systemu ITS), gdzie powstaną przejazdy dla rowerzystów połączone z opisywanymi fragmentami.

 

 


^ Nareszcie przejazd dla rowerów nie jest "ślepy" i nie zmusza/zachęca do dalszej jazdy po chodniku.
Przy najbliższej konserwacji oznakowania poziomego trzeba przypomnieć drogowcom, aby usunęli widoczną na zdjęciu linię ciągłą, która przecina przejazd dla rowerzystów.

 


^ Lipiec 2013. W "sezonie" chętnych do nielegalnej jazdy chodnikami nie brakowało :)

 


^ Asfaltowy odcinek przy "Rolniku" z nowym oznakowaniem.
Tutaj rowerzyści dzielą całą szerokość chodnika z pieszymi i muszą ustępować im miejsca. Prosimy o kulturę!

 


^ Przystanek autobusowy przy "Rolniku".
Zwracajmy szczególną uwagę na pasażerów, którzy wysiadają lub zamierzają wsiąść do autobusu!

 


^ Odcinek przy "Biedronce".
Linia i znak wyznaczają stronę, po której należy jechać i iść.

 


^ Pierwsze metry malowanki były wyraźnie wykonane jako "próbne" ;) Próba trwałości nie wypadła korzystnie- oznakowanie zniknęło, jakby było wykonane szkolną plakatówką...

 


^ Sobotnie popołudnie. Na użytkowników nie trzeba w ogóle czekać :)

 


^ A tak to wyglądało w lipcu 2013.

 


^ I jeszcze jedno spojrzenie na nowe oznakowanie przy "Biedronce".

 


^ Przypominamy kierowcom, że w takiej sytuacji rowerzysta ma pierwszeństwo! Widoczność dla włączających się do ruchu na ul. Wyszyńskiego jest wystarczająca, aby nie wjeżdżać na przejście czy przejazd. Z pewnością na wiosnę będzie warto zastosować tutaj czerwoną nawierzchnię.

 


^ Przejazd z sygnalizacją przez ul. Augustowską. Sygnalizator nadaje sygnał wspólny dla pieszych i rowerzystów.

 


^ Odcinek przy "Gracji". Wspólna przestrzeń na chodniku z nikłym ruchem pieszych. Zbyt wąski do wydzielenia przepisowej drogi dla rowerów.

 


^ j.w.

 


^ Przystanek autobusowy przed stacją BP.
Przypominamy o szacunku dla pasażerów autobusów!
Na wszelki wypadek słup widoczny na zdjęciu powinien być oznakowany żółto-czarnymi pasami jako przeszkoda znajdująca się w świetle drogi dla rowerów.

 


^ Wjazd na stację BP. Przejazd powinien być podkreślony czerwonym kolorem nawierzchni.

 


^ Wyjazd ze stacji BP. Mamy nadzieję, że tutaj także na wiosnę pojawi się czerwona nawierzchnia przejazdu dla rowerzystów.

 


^ j.w.

 


^ A tak to wyglądało w lipcu 2013.

 


^ Odcinek przy Cezalu. Do czasu modernizacji skrzyżowania (2013/2014) tutaj kończy się wydzielona droga dla rowerów.

 


^ j.w.
Widok od strony skrzyżowania.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież