Trochę lepiej na Krasickiego
piątek, 11 października 2013 23:17


Ulica Krasickiego pełniąca funkcję głównego wyjazdu rowerowego z Pieczewa i części Jarot ma szczęście do znacznej ilości rowerzystów, a jednocześnie nieszczęście braku konsekwencji w tworzeniu tam warunków do wygodnej i bezpiecznej jazdy... W sierpniu 2013 r. nastąpiły tam jednak pozytywne zmiany.

 

Tworzona w ostatnich kilku latach ciągłość asfaltowej drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Krasickiego doczekała się w końcu zbudowania fragmentu doprowadzającego do skrzyżowania z ul. Barcza. Tworzona kawałek po kawałku droga powstawała zawsze z oszczędności, które powstawały (lub nie powstawały) w budżecie olsztyńskich drogowców.

Zgodnie z poprzednio wykonanym odcinkiem, najnowszy fragment tej drogi dla rowerów ma bitumiczną nawierzchnię, a do fizycznego oddzielenia ruchu rowerowego od pieszych służy pas zieleni o wyjątkowo małej szerokości 40 cm (czyli jednak można!).

Kolejnym, bardzo wyczekiwanym działaniem drogowców powinno być wyznaczenie przejazdów dla rowerzystów przez ul. Barcza i Krasickiego i utworzenie połączenia z istniejącą drogą dla rowerów po stronie hipermarketu Carrefour.

 

- - - - - - -

Zapraszamy do krótkiego przeglądu pro-rowerowych zmian dokonujących się na tym odcinku w przeciągu ostatnich lat:


^ Rok 2005. Skrzyżowanie Krasickiego/Murzynowskiego. Brak przedłużenia ddr, brak przejazdu dla rowerzystów.


^ Rok 2010. To samo skrzyżowanie. Pojawia się bitumiczna ddr, nowy chodnik oraz pas zieleni pomiędzy nimi. Przejazd dla rowerzystów obecnie jest już prawidłowo wymalowany :) Wciąż nie udało się przestawić znaków na prawą stronę ddr...:/


^ Rok 2010. Widok na przystanek autobusowy w okolicy skrzyżowania Krasickiego/Wańkowicza.


^ Rok 2005. Chodnik wiodący od ul. Wańkowicza do Barcza wyglądał właśnie tak. Po środku ledwo widoczna linia wydzielająca część rowerową.


^ Rok 2013.


^ Rok 2013. Firma Skanska na placu budowy.


^ Rok 2013. Roboty trwają.


^ Rok 2013. Ddr kończy się obecnie na krawędzi jezdni na wlocie ul. Barcza. Warunki terenowe umożliwiają wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów. Na zdjęciu widać, że nie tylko brak przejazdu jest dla rowerzystów problemem, ale także długi czas oczekiwania na możliwość pokonania przejścia przez ul. Barcza. Dalsze prace na tym skrzyżowaniu mają być udziałem inwestora, który ma zamiar ulokować w tej okolicy swój wielkopowierzchniowy obiekt handlowy. Na zatwierdzonych projektach tych robót widnieją przejazdy oraz fragmenty ddr prowadzące wgłąb ul. Barcza i wzdłuż ul. Krasickiego w stronę LO V.


^ Rok 2013. Widok od strony skrzyżowania z ul. Barcza.


^ Rok 2013. Uskoki ddr na przecięciu zjazdu zostały zrównane z poziomem jezdni i są niemal niewyczuwalne. Na zdjęciu brakuje jeszcze oznakowania przejazdu dla rowerzystów, który pojawił się kilka dni później.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież