 Zgodnie z wnioskiem Oficera Rowerowego (popartym licznymi głosami rowerzystów), w lipcu 2013 r. przesunięto znak zakazujący wjazdu rowerów na al. Wojska Polskiego. Niby drobnostka, bo znak "przeniósł się" o niecałe 90 metrów, ale dzięki temu nie ma już obowiązku wykonywania karkołomnych ewolucji i korzystania z fatalnej gruntowej ścieżki biegnącej wzdłuż ulicy.
Po kilku miesiącach funkcjonowania sprawdziliśmy jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.
Zmiana ma istotne znaczenie dla lepszego korzystania z tras rowerowych wytyczonych na terenie Lasu Miejskiego.
Tym bardziej, że na wiosnę 2014 r. planowane jest otwarcie nowej trasy we wschodniej części Lasu (piszemy o tym > TUTAJ).
 ^ Do niedawna ruch rowerowy był "zdejmowany" z al. Wojska Polskiego poprzez znak B-9 ("zakaz wjazdu rowerów") ustawiony tuż za ostatnimi zabudowaniami, przed wjazdem na teren Lasu Miejskiego. W zamian rowerzyści otrzymywali beznadziejną gruntową ścieżkę ciągnącą się po lewej stronie drogi. Dodatkowo, o intencjach drogowców informowała strzałka (z napisem "<- Ścieżka rowerowa") widoczna na zdjęciu po prawej stronie. W tej sytuacji każdy rowerzysta był zmuszany do wykonywania lewoskrętu, czyli jednego z najbardziej niebezpiecznych manewrów, nawet wówczas gdy po 100 metrach zamierzał skręcić w prawo (do wschodniej części Lasu Miejskiego).
 ^ Fragment ścieżki, po której musieli jeździć wszyscy rowerzyści (nie tylko miłośnicy kolarstwa górskiego, dla których była to akurat nie lada gratka).
 ^ Miejsce, w które proponowano przenieść dyskusyjny znak. Jest to lokalizacja, w której dokładnie naprzeciwko siebie spotykają się dwie drogi leśne - ulica Sportowa (w lewo) prowadząca do Stadionu Leśnego; - wjazd na pierwszy parking leśny (w prawo) prowadzący np. do Strzelnicy Policyjnej i na Cmentarz Żołnierzy Rosyjskich. Większość rowerzystów znających teren decydowała się na łamanie przepisów, dojazd do tego miejsca i dopiero tutaj zagłębienie się w las.
 ^ Tak to wygląda obecnie. Rowerzyści na zdjęciu w dwojaki sposób podchodzą (podjeżdżają) do wykonania lewoskrętu: 1. Jeden podjechał do osi jezdni i tutaj czeka na możliwość zjazdu z asfaltu. Dla niego wystarczy brak pojazdów jadących w kierunku miasta, ale stanie na środku drogi może być dla niektórych stresujące, a nawet niebezpieczne (np. kiedy auto jadące za nami postanowi nas ominąć korzystając z poszerzenia, jakie tworzy wjazd na parking). 2. Drugi wykonuje manewr "na dwa", czyli najpierw bezpiecznie zjechał z szosy w lewo, gdzie oczekuje na możliwość przejazdu. Dla niego niezbędny jest ogólny brak pojazdów jadących tą drogą, na co czasami trzeba długo czekać.
Zalecamy aby rozważnie wybierać jeden z powyższych sposobów wykonywania tego manewru.
 ^ Widok na parking leśny, skąd będzie brała swój początek nowa trasa rowerowa we wschodniej części Lasu Miejskiego (więcej > TUTAJ).
|
Komentarze
marcellvs https://gabdullin.com/bicalutamide-a-hopeful-prostate-cancer-treatment/ canada pharmacy what is the dea classification of citalopram hydrobromide
canada pharmacy lotrisone dosage forms https://www.crowdreviews.com/mayo-communications-and-mayo-pr/what-sets-mayo-communications-mayo-pr-apart-from-others bylineone
skittles https://ytazika.ru/2025/02/12/review-of-mebendazole/ canadian pharmacy azithromycin without doctor
canadian pharmacy lotrisone cream size tube http://efins.ru/dict/terms/alpha/214 jcsjgaic
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.