Ogólnopolskie spotkanie w Gdańsku


W dniach 27-28 listopada w Gdańsku odbyło się kolejne spotkanie ogólnopolskiej sieci
Miasta dla Rowerów.
Niemal 30-osobowa grupa uczestników składała się z przedstawicieli lokalnych grup działających w kilkunastu miastach w całej Polsce (m.in. Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Poznań, Łódź, Szczecin, Lublin, Radom, Toruń).
Olsztyn był rerezentowany przez Mirka Arczaka ze Stowarzyszenia Aktywności Społecznej "Młyn" i redakcji "rowerowy.olsztyn.pl". 


Gdańsk uchodzi za lidera rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce, a tamtejsze środowisko rowerowe jest znane z organizacji największych w kraju Wielkich Przejazdów Rowerowych. Z tych względów Miasta dla Rowerów zaprosiły do wystąpień i dyskusji:
* Antoniego Szczyta, wieloletniego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Gdańska, a obecnie dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatora polityki rowerowej w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim
* Rogera Jackowskiego, jednego z liderów Gdańskiej Inicjatywy Rowerowej.

Pierwszy z gości przedstawił historię prac nad tworzeniem gdańskiego układu transportu rowerowego z perspektywy urzędnika. Mówił o trudnych momentach współpracy pomiędzy administracją a mieszkańcami, przedstawił "punkty zapalne" dla tych relacji oraz podał propozycje pozytywnych interakcji.

Drugi z prelegentów zapoznał zebranych z warsztatem organizacyjnym Wielkich Przejazdów, przedstawił lokalną strategię działań pro-rowerowych oraz odpowiadał na liczne pytania z sali.

Nie mniej ważnym celem spotkania w Gdańsku była możliwość wspólnego odwiedzenia najważniejszych elementów infrastruktury rowerowej.


^ Oczywistym wyposażeniem każdego uczestnika spotkania był rower ^

 
^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^


^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^

 
^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^


^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^


^ rowerowe rondo ^


^ nadmorska droga rowerowa to prawdziwa 'rowerostrada'- 4 metry szerokości, pełne oznakowanie, elementy uspokojenia ruchu rowerowego (na zdjęciu: próg spowalniający) oraz... tłumy rowerzystów w sezonie letnim (około 800 osób na godzinę) ^


^ tablice kierunkowe dla rowerzystów ^


^ kłopotliwe miejsca wymagaja "tylko" zrozumienia problemu, pomysłu na jego rozwiązanie i dobrego wykonania robót ^


^ ubytki w barwionym mastyksie są najczęściej uzupełniane "łatami" z bezfazowej kostki ^


^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^
 

^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^

Zdjęcia: M. Rejczak, R. Rakower

Spotkanie odbyło się w ramach projektu "Rowerowa Sieć Społecznego Nadzoru polityki transportowej w polskich miastach" finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.  

 

Komentarze  

 
0 #2 Tina 2018-11-14 05:02
I have noticed you don't monetize your blog, don't waste your traffic, you can earn additional bucks every month.
You can use the best adsense alternative for any type of website (they approve all websites), for more info simply search in gooogle:
boorfe's tips monetize your website

Also visit my website - BestGita: https://MightyLanny.blogspot.co.uk
Cytować
 
 
0 #1 Charlie 2018-11-06 03:53
I have noticed you don't monetize your page, don't waste your traffic, you can earn additional
bucks every month. You can use the best adsense alternative for any type of website (they approve all websites), for more details simply search in gooogle:
boorfe's tips monetize your website

My site: BestEnriqueta: https://FollowMalinda.blogspot.se
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież