Ogólnopolskie spotkanie w Gdańsku


W dniach 27-28 listopada w Gdańsku odbyło się kolejne spotkanie ogólnopolskiej sieci
Miasta dla Rowerów.
Niemal 30-osobowa grupa uczestników składała się z przedstawicieli lokalnych grup działających w kilkunastu miastach w całej Polsce (m.in. Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Poznań, Łódź, Szczecin, Lublin, Radom, Toruń).
Olsztyn był rerezentowany przez Mirka Arczaka ze Stowarzyszenia Aktywności Społecznej "Młyn" i redakcji "rowerowy.olsztyn.pl". 


Gdańsk uchodzi za lidera rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce, a tamtejsze środowisko rowerowe jest znane z organizacji największych w kraju Wielkich Przejazdów Rowerowych. Z tych względów Miasta dla Rowerów zaprosiły do wystąpień i dyskusji:
* Antoniego Szczyta, wieloletniego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Gdańska, a obecnie dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatora polityki rowerowej w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim
* Rogera Jackowskiego, jednego z liderów Gdańskiej Inicjatywy Rowerowej.

Pierwszy z gości przedstawił historię prac nad tworzeniem gdańskiego układu transportu rowerowego z perspektywy urzędnika. Mówił o trudnych momentach współpracy pomiędzy administracją a mieszkańcami, przedstawił "punkty zapalne" dla tych relacji oraz podał propozycje pozytywnych interakcji.

Drugi z prelegentów zapoznał zebranych z warsztatem organizacyjnym Wielkich Przejazdów, przedstawił lokalną strategię działań pro-rowerowych oraz odpowiadał na liczne pytania z sali.

Nie mniej ważnym celem spotkania w Gdańsku była możliwość wspólnego odwiedzenia najważniejszych elementów infrastruktury rowerowej.


^ Oczywistym wyposażeniem każdego uczestnika spotkania był rower ^

 
^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^


^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^

 
^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^


^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^


^ rowerowe rondo ^


^ nadmorska droga rowerowa to prawdziwa 'rowerostrada'- 4 metry szerokości, pełne oznakowanie, elementy uspokojenia ruchu rowerowego (na zdjęciu: próg spowalniający) oraz... tłumy rowerzystów w sezonie letnim (około 800 osób na godzinę) ^


^ tablice kierunkowe dla rowerzystów ^


^ kłopotliwe miejsca wymagaja "tylko" zrozumienia problemu, pomysłu na jego rozwiązanie i dobrego wykonania robót ^


^ ubytki w barwionym mastyksie są najczęściej uzupełniane "łatami" z bezfazowej kostki ^


^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^
 

^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^

Zdjęcia: M. Rejczak, R. Rakower

Spotkanie odbyło się w ramach projektu "Rowerowa Sieć Społecznego Nadzoru polityki transportowej w polskich miastach" finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.  

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież