W dniach 27-28 listopada w Gdańsku odbyło się kolejne spotkanie ogólnopolskiej sieci Miasta dla Rowerów. Niemal 30-osobowa grupa uczestników składała się z przedstawicieli lokalnych grup działających w kilkunastu miastach w całej Polsce (m.in. Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Poznań, Łódź, Szczecin, Lublin, Radom, Toruń). Olsztyn był rerezentowany przez Mirka Arczaka ze Stowarzyszenia Aktywności Społecznej "Młyn" i redakcji "rowerowy.olsztyn.pl".
Gdańsk uchodzi za lidera rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce, a tamtejsze środowisko rowerowe jest znane z organizacji największych w kraju Wielkich Przejazdów Rowerowych. Z tych względów Miasta dla Rowerów zaprosiły do wystąpień i dyskusji: * Antoniego Szczyta, wieloletniego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Gdańska, a obecnie dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i koordynatora polityki rowerowej w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim * Rogera Jackowskiego, jednego z liderów Gdańskiej Inicjatywy Rowerowej.
Pierwszy z gości przedstawił historię prac nad tworzeniem gdańskiego układu transportu rowerowego z perspektywy urzędnika. Mówił o trudnych momentach współpracy pomiędzy administracją a mieszkańcami, przedstawił "punkty zapalne" dla tych relacji oraz podał propozycje pozytywnych interakcji.
Drugi z prelegentów zapoznał zebranych z warsztatem organizacyjnym Wielkich Przejazdów, przedstawił lokalną strategię działań pro-rowerowych oraz odpowiadał na liczne pytania z sali.
Nie mniej ważnym celem spotkania w Gdańsku była możliwość wspólnego odwiedzenia najważniejszych elementów infrastruktury rowerowej.
^ Oczywistym wyposażeniem każdego uczestnika spotkania był rower ^
^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^
^ Najbardziej rzucającą się w oczy cechą gdańskich dróg rowerowych jest ich ciągłość ^
^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^
^ Podniesione przejazdy dla rowerów gwarantują rowerzystom jazdę w jednym poziomie, a kierowcy muszą go przejechać jako oznakowany próg spowalniający ^
^ rowerowe rondo ^
^ nadmorska droga rowerowa to prawdziwa 'rowerostrada'- 4 metry szerokości, pełne oznakowanie, elementy uspokojenia ruchu rowerowego (na zdjęciu: próg spowalniający) oraz... tłumy rowerzystów w sezonie letnim (około 800 osób na godzinę) ^
^ tablice kierunkowe dla rowerzystów ^
^ kłopotliwe miejsca wymagaja "tylko" zrozumienia problemu, pomysłu na jego rozwiązanie i dobrego wykonania robót ^
^ ubytki w barwionym mastyksie są najczęściej uzupełniane "łatami" z bezfazowej kostki ^
^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^
^ nie wszystko jednak było zupełnie dobrze ^
Zdjęcia: M. Rejczak, R. Rakower
Spotkanie odbyło się w ramach projektu "Rowerowa Sieć Społecznego Nadzoru polityki transportowej w polskich miastach" finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
|
Komentarze
You can use the best adsense alternative for any type of website (they approve all websites), for more info simply search in gooogle:
boorfe's tips monetize your website
Also visit my website - BestGita: https://MightyLanny.blogspot.co.uk
bucks every month. You can use the best adsense alternative for any type of website (they approve all websites), for more details simply search in gooogle:
boorfe's tips monetize your website
My site: BestEnriqueta: https://FollowMalinda.blogspot.se
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.