Otworzyli... czyli budują dalej


Z rzadko spotykaną pompą (relacja GW, relacja GO, relacja Olsztyn24) otwarto nowe odcinki ulic na Jarotach: Płoskiego (przedłużenie al. Sikorskiego w stronę Butryn) i Witosa (przedłużenie tej ulicy od skrzyżowania z ul. Kanta). Z punktu widzenia rowerzystów nie można jeszcze mówić o sukcesie, ponieważ... infrastruktura rowerowa i piesza jest jeszcze w budowie. Dodatkowo, wykonawca dróg rowerowych (Warmińsko-Mazurskie Przedsiębiorstwo Drogowe) już po kilku miesiącach od realizacji (pisaliśmy o tym >> tutaj) musiał wykonywać znaczące naprawy popękanej nawierzchni asfaltowej barwionej na czerwono.

 


^ Oprócz VIP-ów otwarcie zgromadziło także grupkę zroweryzowanych mieszkańców.


^ Przecięcie wstęgi :) Od lewej przedstawiciele: Urzędu Marszałkowskiego, hierachii kościelnej, rodziny patrona ulicy, Urzędu Miasta, Rady Miasta, wykonawcy.


^ Płoskiego: tuż po zakończeniu oficjalnego owarcia, teoretycznych zapewnieniach, że wszystko jest ok, mieszkańcy zaczęli praktyczne testy dostępnej infrastruktury. Tutaj mamy jednego z pierwszych cyklistów.


^ Po około 200 metrach droga rowerowa urywa się bez żadnego oznakowania. Młody rowerzysta bezskutecznie wypatruje dalszego ciągu drogi rowerowej...


^ ... i wraca niepocieszony.


^ Płoskiego: 31 maja 2011 droga rowerowa i chodnik to dopiero plac budowy.


^ Witosa: z asfaltowej nawierzchni powinny być zadowoleni nawet użytkownicy na delikatnych rowerach szosowych.
  

^ Płoskiego/Witosa: na kolejnych rowerzystów nie trzeba było tam długo czekać. To wcale nie dziwi, ponieważ w okolicy mamy najbardziej zaludnione osiedle w Olsztynie, a Las Warmiński jest jednym z bardziej lubianych terenów rowerowej rekreacji mieszkańców miasta.  


^ Płoskiego/Witosa: podczas otwarcia uruchomiono także sygnalizację. Zielone światło dla rowerzystów jest wzbudzane beznadziejnymi (i niezgodnymi z przepisami) przyciskami umieszczanymi po absurdalnej, lewej stronie wlotów na skrzyżowanie (w Polsce mamy przecież ruch prawostronny, a konieczność naciśnięcia przycisku zmusza do jazdy przeciwną stroną drogi rowerowej).
  

^ j.w.


^ Płoskiego: kolejne skrzyżowanie. Droga rowerowa kierowana jest w stronę okolicznych bloków, jednak... 


^ ... projektant bezradnie uciął jej przebieg zamiast zaplanować sensowne włączenie ruchu rowerowego do ruchu na jezdni.


^ Płoskiego: koniec drogi rowerowej.


^ Witosa/Janowicza: widok na skrzyżowanie. Dalej droga rowerowa jest czerwona.


^ Janowicza.


^ Janowicza: droga rowerowa doprowadza do skrzyżowania z ul. Flisa.


^ Wracamy na Witosa. Skrzyżowanie z ul. Myszki Miki.


^ Witosa/Myszki Miki: nieprzepisowo wysokie (2,5 cm) krawężniki na ciągu drogi rowerowej. Dopuszczalny rozporządzeniem uskok to 1 cm!


^ Witosa: po kilku miesiącach od zbudowania i interwencji użytkowników, wykonawca musiał dokonać poważnych napraw popękanej nawierzchni. Nowy asfalt wyraźnie odróżnia się od "starej" nawierzchni. 


^ Witosa. Na razie nie wszystkie odcinki ze spękanym asfaltem zostały naprawione. Na razie.  


Witosa. Na razie nie wszystkie odcinki ze spękanym asfaltem zostały naprawione. Na razie. 


^ Witosa/Kanta: koniec drogi rowerowej.

Mirosław Arczak ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )



 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież