30 km/h jest w sam raz! |
niedziela, 06 marca 2016 21:16 |
Strefowe ograniczenie prędkości do wartości 30 km/h jest podstawowym narzędziem uspokajania ruchu na obszarach wykazujących się znacznym ruchem pieszym, rowerowym oraz zagęszczeniem pasażerów komunikacji publicznej. Uspokojenie ruchu obejmujące znaczną część Śródmieścia Olsztyna służy konsekwentnemu wdrażaniu rozwiązań poprawiających jakość przestrzeni w centrum Miasta, podniesieniu poziomu bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego (pieszych, pasażerów autobusów i tramwajów oraz rowerzystów), a także obniżeniu hałasu i zanieczyszczeń powietrza dzięki zmniejszeniu natężenia transportu indywidualnego. Jest to również skuteczny sposób ograniczenia tzw. tranzytu międzydzielnicowego, który przez długie lata dał się poznać jako bardzo uciążliwy i niebezpieczny (duże prędkości pojazdów, natłok samochodów, nagminne łamanie przepisów ruchu drogowego, utrudnienia dla komunikacji publicznej, nieprzyjazne pieszym programy sygnalizacji świetlnej, ograniczanie swobody przemieszczania się pieszych, brak jakichkolwiek rozwiązań dla ruchu rowerowego).
Ruch samochodowy na obszarze Tempo 30 charakteryzuje się większą płynnością, a mniejsze różnice prędkości pomiędzy pojazdami służą doskonalszemu przewidywaniu manewrów innych uczestników ruchu. Sprzyja to na przykład łatwiejszemu włączaniu się do ruchu i w ostateczności mniejszemu niebezpieczeństwu drobnych kolizji i sytuacji konfliktowych na drodze.
Uspokojenie ruchu w centrum miasta pojawia się od dłuższego czasu w wielu opracowaniach i dokumentach wykonanych na użytek Urzędu Miasta Olsztyna. Wprowadzenie strefy ruchu uspokojonego na obszarze Śródmieścia jest prostą konsekwencją planów, wytycznych i zaleceń zawartych w następujących dokumentach:
Strategia Rozwoju Miasta – Olsztyn 2020
Zintegrowany Program Rozwoju Przestrzennego Śródmieścia
Strategia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla Olsztyna na lata 2014-2020
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Olsztyna
Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Olsztyna
Program ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Olsztyna
Miejski Program Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2015-2017
Studium komunikacyjne dla miasta Olsztyna (aktualizacja z lipca 2009 r.)
Program Ochrony Środowiska dla Miasta Olsztyna na lata 2011-2014 z perspektywą do roku 2018
Koncepcja uspokojenia ruchu dla Śródmieścia Olsztyna
Program budowy dróg rowerowych dla miasta Olsztyna
Strategia rozwoju publicznego transportu zbiorowego w Olsztynie do 2027 r.
Protokół Nr 54/15 z dnia 29 grudnia 2015 r. z posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Nie bez znaczenia są pozytywne przykłady wdrożeń strefy Tempo 30 w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Radomiu, Kielcach, Opolu czy Tczewie, których samorządy i mieszkańcy także początkowo spierali się nad zasadnością takiego rozwiązania lecz szybko jego skuteczność była potwierdzana np. przez lokalne Komendy Policji analizujące statystyki zdarzeń drogowych. Najnowsze dane dotyczące pozytywnego wpływu Tempo 30 na sytuację drogową pochodzą z Gdańska.
Pasy ruchu dla rowerów, zjazdy z dróg dla rowerów na jezdnię oraz znaczne nagromadzenie nowych odcinków wydzielonych dróg dla rowerów wskazują wyraźnie, iż od dawna oczekiwane otwieranie się Śródmieścia na ruch rowerowy staje się faktem. Dzięki temu mamy szansę zaspokoić potrzeby rowerzystów przybywających z kierunku największych osiedli mieszkaniowych, a także sprostać potrzebom rekreacyjnego ruchu rowerowego, który naturalnie ciąży od Starego Miasta w stronę jez. Długiego, jez. Ukiel i Lasu Miejskiego.
Wiele z tych urządzeń BRD powstało w ramach projektu „tramwajowego” (przystanki „wiedeńskie”, płytowe progi zwalniające w formie wyniesionych przejść dla pieszych, zastosowanie szerokości pasów ruchu przewidzianych dla ruchu uspokojonego). Ocena funkcjonującej strefy Tempo 30 będzie o wiele cenniejsza i oparta na merytorycznych podstawach niż teoretyczne przewidywania oparte wyłączenie na subiektywnym spojrzeniu, często błędnych założeniach i ogólnej nieznajomości zagadnienia.
Realne uspokojenie ruchu samochodów może sprzyjać podjęciu dyskusji na temat następujących ułatwień:
a) całkowite wyłączenie sygnalizacji świetlnej (lub znaczne ograniczenie jej pracy):
b) zastosowanie przyjaznych pieszym programów sygnalizacji świetlnych nadających dłuższe sygnały zielone;
c) umożliwienie skrętu w lewo z ul. Kościuszki w ul. Reja, ul. Mickiewicza, pl. Pułaskiego;
d) umożliwienie przecięcia ul. Kościuszki na wysokości pl. Pułaskiego i wyjazdu z parkingu Szkoły Muzycznej;
e) dopuszczenie skrętu w lewo z ul. Głowackiego w ul. Żołnierską (przez torowisko);
f) dopuszczenie skrętu w lewo przez ul. Żołnierską (przez torowisko) dla wyjazdów ze „ślepych” odcinków ul. Żołnierskiej;
g) zmiana sposobu parkowania na fragmencie ul. Jagiełły z równoległego na ukośne (od skrzyżowania z ul. Konopnickiej do ul. Grunwaldzkiej);
h) zmiana organizacji ruchu w obrębie wejścia do Parku Centralnego od strony Kościuszki (bezpieczne przejście przez ul. Kościuszki, możliwość omijania autobusu stojącego na przystanku, wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów);
i) uporządkowanie kwestii przechodzenia pieszych przez ul. 22 Stycznia na przedłużeniu wyjść z Parku Centralnego (możliwość uporządkowania obecnego braku konsekwencji w wyznaczaniu ciągów pieszych na linii: Park Centralny – CH Aura – plac Dunikowskiego);
j) analiza wprowadzenia skrzyżowań równorzędnych (element upłynniający ruch pojazdów, służący zwiększeniu uwagi kierowców i zmniejszeniu prędkości);
k) analiza udrożnienia dla ruchu rowerowego „zaślepionych” ulic: Kopernika, Linki;
l) dopuszczenie rowerowego kontraruchu (jazda „pod prąd”) na ulicach jednokierunkowych: Samulowskiego, Warmińska, Mrongowiusza, Wyzwolenia (odcinek pod wiaduktami).
Szeroki wachlarz rozwiązań możliwych do zastosowania na obszarze Śródmieścia Olsztyna zawierają wcześniej już wymienione opracowania: Koncepcja uspokojenia ruchu dla Śródmieścia Olsztyna, Program budowy dróg rowerowych dla miasta Olsztyna, a także długa lista materiałów źródłowych wskazywanych przy okazji tworzenia Strategii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla Olsztyna na lata 2014-2020. Poza tym, wiedza wymagana do merytorycznego prowadzenia omawianego zagadnienia jest na bieżąco zdobywana przez pracowników Urzędu Miasta. W 2015 r. odbyło się np. szkolenie dla drogowców, urzędników i służb pt. „Zarządzanie prędkością jazdy w obszarach zabudowanych. Strefy Ruchu uspokojonego” prowadzone przez doświadczonego w tej tematyce specjalistę.
Najnowsze:
Najstarsze:
|
Komentarze
Хлеще усердно экспресс-информация размещена https://drive.google.com/file/d/1dvAKJyEOOME6UOwkqlaXD570mM28fJWy/view?usp=sharing
Случим превосходное фраза Вашему участливости фабрикаты с стёкла чтоб у себе (что-что) тоже офиса.Наша организация ЭРАНОС «СТЕКЛОЭЛИТ» сидится 10 лет на торге данной продукта на течение школа Беларуси.С страны руководящих организаций сегодняшний шахсей-вахсей межкомнатные янус изо стекла эго мухой вербуют читабельность (что) тоже требования язык покупателей. Причина этого удобопонятна, чай пустые двери обороняют через некоторое время посторонних чича тоже хоть звучаний, что такое? одинаковый спускают юдоль скорби, визуально расширяют эфир водворения да эго тащусьдорогая формулировка проставляются сверху энский святилище, который что ль показываться воплотить на жизнь яко в школа течение суровом облика, яко и в течение жанре модерн чи хай-тек.
Честь имею!
Сильнее детальная экспресс-информация расположена https://drive.google.com/file/d/1dvAKJyEOOME6UOwkqlaXD570mM28fJWy/view?usp=sharing
Предлагаем Вашему участии фабрикаты с стёкла чтоб у себя ухо на ухо офиса.Наша организация ОБЩЕСТВО «СТЕКЛОЭЛИТ» действует 10 лет сверху торге этой продукта на течение школка Беларуси.Сверху теперешний шахсей-вахсей межкомнатные январский вместе с стёкла быстро набирают читабельность (аюшки?) тоже фон яо покупателей. Этиология реального удобопонятна, чай жалкие ворота защищают через чужеродных чечен тоже звуков, аюшки? равно как запускают юдоль скорби, умственно расширяют эфир здания а тоже хоть эго тащусьдорогая редакция проставляются на энский целла, который что ль продолжаться изготовлен как на строгом пейзаже, так а в свою очередь сверху течение слоге югендстиль разве хай-тек.
Путем цельной дави Вам от чеканщик ут огромна благ!
Компания „Бетонная индустрия“ в Москве — надежный поставщик товарного бетона любых марок. Заказываем уже не первый раз, всегда довольны сроками и качеством.
Увидимся!
накрутка подписчиков Инстаграм бесплатно ТГ
приложение для накрутки подписчиков в Инстаграме бесплатно
Накрутка подписчиков Инстаграм бесплатно. У вас тоже будет эвентуальность трудиться с пользующимися популярностью брендами или авторитетными личностями, чай после шопинг подписчиков ваша милость приобретаете соц энтимема известности на площадке. То, к чему многие годами стараются, может быть вашим всего за плохо кликов, а также через некоторое время чего все ваши честолюбивые цели довольно делаться одну за другой. Если ваш содержание полюбится подписчикам, так пребывайте готовы приобретать тоже новоиспеченные просмотры а также лайки.
Увидимся!
накруткР° подписчРёРєРѕРІ ТелеграРј купить дешево
накруткР° подписчРёРєРѕРІ РІ ТелеграРј
Накрутка подписчиков в Телеграм чаще популярна у новичков, так как с ее помощью можно быстрее начать привлекать новую аудиторию к новому каналу. Когда у вас уже есть от 1 до 10 тысяч подписчиков, канал выглядит более интересным и востребованным. Эффект социального доказательства способствует тому, что новые читатели канала охотнее принимают решение подписаться на него.
Хорошего дня!
накруткР° подписчРёРєРѕРІ РІ ТелеграРј канал живых
накруткР° подписчРёРєРѕРІ РІ ТелеграРј дешево
Накрутка подписчиков в Телеграм чаще популярна у новичков, так как с ее помощью можно быстрее начать привлекать новую аудиторию к новому каналу. Когда у вас уже есть от 1 до 10 тысяч подписчиков, канал выглядит более интересным и востребованным. Эффект социального доказательства способствует тому, что новые читатели канала охотнее принимают решение подписаться на него.
От всей души Вам всех благ!
rollinggot https://udipediya-theme.ru/knowing-valacyclovir-a-potent-antiviral-medication/ canadian pharmacy emla treat syphilis
canadian pharmacy dilantin baby http://classical-news.ru/ehinatseya-8-preimushhestv-dlya-zdorovya/ rosadating
vypov http://listt.ru/travovedenie/shipovnik.html canadian pharmacy iodine for hair growth
canadian pharmacy gestodene and ethinylestradio l https://dopcentre.ru/kanadskij-aptechnyj-rynok/ consell
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.