
Jad?c ulic? Sielsk? warto zwróci? uwag? (i zastosowa? si? do nich!) na nowe znaki przeznaczone dla kierowców i rowerzystów.
Wprowadzenie nowego oznakowania by?o efektem pracy Miejskiej Komisji Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego, która skupi?a si? nad otoczeniem przejazdu dla rowerzystów przez ul. Sielsk? (w rejonie bramy g?ównej gie?dy samochodowej i skrzy?owania z ul. Bartnick?).
^ Migawka z opisywanego miejsca (niedziela, sierpie? 2012 r.)
Pocz?tkowo Komisja, na wniosek przedstawiciela ?rodowiska taksówkarzy, rekomendowa?a likwidacj? przejazdu, chocia?
w ostatnich latach nie zanotowano tu ?adnego zdarzenia z udzia?em rowerzysty.
Oficer Rowerowy na forum Komisji dostarczy? jednak argumentów za zachowaniem przejazdu, z jednoczesnym wprowadzeniem oznakowania, które zwi?kszy bezpiecze?stwo w tym miejscu.
Aby uporz?dkowa? kwesti? pierwsze?stwa na przeje?dzie i zapobiec nieprzewidzianym wjazdom rowerzystów na przejazd (w sytuacji, gdy od kilku lat na ul. Sielskiej podniesiono dopuszczaln? pr?dko?? do 70 km/h)
ustawiono znaki STOP (B-20) wymagaj?ce od rowerzystów bezwzgl?dnego zatrzymania si? przed wjazdem na jezdni? i ust?pienia pierwsze?stwa pojazdom poruszaj?cym si? po jezdni.
 ^ Widok na przejazd (jad?c od strony miasta).
 ^ Widok na przejazd (jad?c od strony Dajtek).
Kolejnym wnioskiem, tym razem dyscyplinuj?cym kierowców, by?o umieszczenie znaków ostrzegawczych (PO RAZ PIERWSZY W OLSZTYNIE!) "Uwaga, rowerzy?ci" (A-24) oraz "Uwaga, przej?cie dla pieszych" (A-16).
Zobowi?zuj? one kierowców do zwi?kszenia uwagi na niechronionych uczestników ruchu drogowego, którzy mog? korzysta? z przej?cia dla pieszych lub przejazdu dla rowerzystów
znajdujacego si? kilkadziesi?t metrów dalej.
Zgodnie z prawem, takie znaki powinny znajdowa? si? tutaj ju? od momentu podniesienia dopuszczalnej pr?dko?ci (a wi?c kilka lat temu) lecz niestety podczas kolejnych przegl?dów oznakowania widocznie nie zwracano na to nale?ytej uwagi...
 ^ Dojazd do przejazdu i przej?cia od strony miasta.
 ^ Dojazd do przejazdu i przej?cia od strony granicy miasta.
Nie oby?o si? bez problemów, poniewa? pierwotnie zamontowane znaki STOP okaza?y si? niemal bezu?yteczne, poniewa? zastosowano tu znaki w rozmiarze "mini", a dodatkowo zosta?y umieszczone na absurdalnej wysoko?ci niemal 3 metrów, która uniemo?liwia?a ich dostrze?enie przez nadje?d?aj?cych rowerzystów!


Po zg?oszeniu przez Oficera Rowerowego tych nieprawid?owo?ci na kolejnym posiedzeniu Komisji BRD, znaki obni?ono, a tak?e "przypomniano sobie" o konieczno?ci zamontowania znaków ostrzegawczych.
|
Komentarze
worfth bookm?rking for revisiting. Iwonder how so much efort
you set to make this sort of wonderful inform?tive
web site.
my w?b pag?; payd?y loan cash (paydayloanusao ne.c?m: http://paydayloanusaone.com)
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.